Hjem / Aktuelt

Bruk krisen til å forbedre dere!

Forbedring avvikssystem bruk krisen til å forbedre bedriften

For mange har det vært planlagt å bytte ut systemer de har – og nå tar de endelig steget mot en mer moderne og brukervennlig løsning.

Når verden er tilbake i vanlig tempo igjen bør du være i forkant.

Jan Egil Røed SIMPLI Jan-Egil Røed er salgssjef i SIMPLI. Han opplever at mange av de som tar kontakt med SIMPLI denne våren sier at det er rolige tider nå, men at de ønsker å komme styrket ut av denne perioden. For mange har det vært planlagt å bytte ut systemer de har – og nå tar de endelig steget mot en mer moderne og brukervennlig løsning.

– Når verden er tilbake i vanlig tempo igjen bør du være i forkant. Ikke vent med å fornye deg til senere. Nå har du muligheten til å bruke denne litt mer rolige fasen til å gjøre bedriften din rustet til å vinne flere kunder, sier Jan-Egil Røed.

Hva tilbyr SIMPLI?

SIMPLI har i dag over 100 kunder som bruker programvaren vår til å jobbe med kontinuerlig forbedring i vårt avvikssystem. Gjennom vår programvare kan de kommunisere på en oversiktlig måte for alle ansatte hvordan «vi gjør det hos oss». I verktøykassa vår finner du også et godt system for risikovurdering og proesesskartlegging – blant annet.

Digital kompetanse

– Vi har kunder over hele landet, så rådgiverteamet vårt er vant til og dyktige på å jobbe digitalt, sier Jan-Egil Røed.

Når dere velger SIMPLI er dere raskt i gang både med installasjon og opplæring. Med en godt gjennomprøvd kurspakke kommer dere raskt i gang med oppbygging av systemet. Rådgiverne våre har også mulighet til å bistå dere videre i arbeidet.

Kontakt oss i dag

Ring oss i dag på tlf. 40 60 25 60, så finner vi ut hvordan vi kan hjelpe dere – og hvilke deler av systemet vi tilbyr som passer best opp mot deres behov.

Passer SIMPLI for din virksomhet?

Leter du etter styringssystem

Hva er det som er viktig for din virksomhet når dere er på jakt etter styringssystem eller et system for innmelding av avvik?

Vi har laget en enkel sjekkliste over noen av de viktigste fordelene ved produktet vi tilbyr.

I SIMPLIs system kan dere:

  • Jobbe med en eller flere standarder i ett system
  • Tilby deres ansatte én kanal for innmelding av alle typer hendelser
  • Et tilgjengelig og brukervennlig system for alle medarbeidere

SIMPLI er en leverandør som kan tilby:

  • Både system og fagkompetanse
  • En forenkling av arbeidet med krav om rapporter fra kunder
  • Lokal utvikling

Teknisk passer våre løsninger for de virksomhetene som ønsker:

  • System installert på sin egen Office 365
  • Rask installasjon og en ferdig utviklet programvare
  • En løsning med mange integrasjonsmuligheter

Ønsker du å se hvordan dette fungerer?

Vi i SIMPLI ønsker å vise nye interesserte hvordan systemet er bygget opp og mulighetene som ligger i vårt. Vi starter alltid med en prat om hva som er deres behov og tilpasser presentasjonen til dette.

Ring oss i dag på tlf. 40 60 25 60 eller send en e-post til . Vi gleder oss til å høre fra deg, og til å se om vårt system er akkurat det systemet du ser etter.

Statusrapport fra SIMPLI

Vi gjør alle det vi kan for å opprettholde vanlig drift hos oss. Samtidig følger vi selvfølgelig de rådene vi de siste dagene har fått fra myndighetene.

Våre ansatte kommer fremover til å benytte seg en del av hjemmekontor. I tillegg kommer vi fremover til å ta møter med hverandre og med kunder over nett. Dette er arbeidsmetoder vi er godt vant til å bruke, og vi håper dette også fungerer godt for våre kunder.

For dere som er på utkikk etter et nytt system

For alle dere som er nysgjerrige på det vi leverer, kjører vi fremdeles gjerne presentasjoner av systemet vårt. Vi har også kapasitet til å starte opp med nye kunder nå. Send en e-post til eller ring oss på tlf. 40 60 25 60.

For våre kunder

SIMPLI Brukerforum 6. mai er foreløpig planlagt å gå som vanlig, men her gjør vi en vurdering fortløpende. Dersom det blir endringer i planen informerer vi alle kundene våre om dette.

Webinarer vi har planlagt fremover går også som normalt. I tillegg har vi også opprettet nettkurs fremover våre kunder kan melde seg på om dere ønsker. Send en e-post til oss på om du ikke har fått informasjon om dette.

SIMPLI ansatte styringssystem sharepoint

Ta godt vare på hverandre!

Styringssystem for mattrygghet

God kvalitetsledelse i henhold til ISO 22000 og FSSC 22000 gir fornøyde kunder, fornøyde medarbeidere og sikrer mattrygghet.

ISO 22000 FSSC 22000 Matsikkerhet system styringssystem

– Vi i SIMPLI har i en årrekke bistått virksomheter med å implementere et styringssystem som hjelper virksomheten til å jobbe strukturert med sin eksisterende sertifisering, eller med å møte standardens krav slik at de kan sertifiseres for første gang, sier seniorrådgiver i SIMPLI Hanne Medhus Berget.

Berget har lang erfaring fra matbransjen og ser helt klart fordelen med å kombinere arbeidet med mattrygghet sammen med styringen av flere fagfelt.

– Det hele henger jo i grunnen sammen. Matbransjen tenker jo også på kvalitet og HMS i sin produksjon, i tillegg til at de tar arbeidet med matsikkerhet veldig alvorlig, mener Berget.

Erfarne rådgivere

Våre gode rådgivere har det alltid som førsteprioritet å gjøre kvalitetssystemet så enkelt og funksjonelt som mulig. Vi jobber hele tiden inne kundens system, slik at all rådgivning foregår på deres egen side. Vi har fokus på å få organisasjonen til å jobbe på en god og effektiv måte, og ivareta alle krav som omhandler mattrygghet.

Vårt mål er alltid at systemarbeidet med oss skal bli en naturlig del av hverdagen og ikke en klamp om foten eller dårlig samvittighet. Vi har rådgivere med erfaring fra matbransjen, og som har god kjennskap til hva som kreves for å styre sine farer på en god måte.

Hvordan skaper man kultur for å melde inn avvik?

Avvikssystemet SIMPLI Better løser utfordringene på en smart måte. SIMPLI Better håndterer også alle typer avvik i ett system. På denne måten får dine ansatte ett avvikssystem å forholde seg til uansett om hendelsen gjelder HMS, kvalitet eller miljø.
Invester i et avvikssystem som er tilgjengelig for dine ansatte.

For at din virksomhet skal kunne oppnå sine mål om kontinuerlig forbedring og færre feil må dere også få meldinger om feil som har skjedd. Men hvordan kan du motivere dine medarbeidere til å si fra om at noe kan bli bedre?

Noe av det viktigste dere kan gjøre her er å legge til rett for at innmeldingen skal være enkel og effektiv å gjennomføre.

  • Velg et tilgjengelig system
  • Be om kun det viktigste i innmeldingen
  • Sikre medarbeiderne dine at innmeldte saker blir fulgt opp

Ett system for alle typer avvik

Avvikssystemet SIMPLI Better løser utfordringene på en smart måte. SIMPLI Better håndterer også alle typer avvik i ett system. På denne måten får dine ansatte ett avvikssystem å forholde seg til uansett om hendelsen gjelder HMS, kvalitet eller miljø.

Automatisk oppfølging

Systemet passer på at sakene blir sendt til rett person. Personen som blir saksbehandler får både varsel om ny sak på e-post og får oppgaven lagt i oversikten sin i SIMPLI Better. Dersom saksbehandler overser saken, eller er borte fra jobb, går det automatisk varsel til et eskaleringsnivå når fristen utløper.

I tillegg kan innmelderen selv følge saken denne har meldt inn. På denne måten er det vanskelig at en sak bare blir glemt og oversett i systemet.

Tilgjengelig innmelding

Mange virksomheter har mange medarbeidere ute i felt. Kanskje melder de inn feil og andre hendelser når de kommer tilbake til kontoret og en PC – kanskje ikke. Ved å tilby innmelding fra app, er systemet alltid tilgjengelig. Det går raskt å legge inn en kort beskrivelse, ta et bilde til saken og sende inn saken med en gang.

Vil du vite mer om SIMPLI Better og SIMPLI App?

Dine data er trygge på Office 365

Med system på Office 365 har du allerede før installasjon av nytt ledelsessystem sørget for et høyt nivå på din virksomhets informasjonssikkerhet.

– Vi ser nå at de fleste nye kunder velger Office 365 og SharePoint Online fremfor en lokal installasjon. Jeg tror det kommer både av tilgjengelighet, men også datasikkerheten som kommer med Office 365, sier daglig leder i SIMPLI André Melbøe Bautz.

Microsoft tilbyr både trygg lagring av data og gode metoder for virksomhetene å jobbe etter.

Sikker lagring av data

Når det kommer til lagring av data, har Microsoft et strengt sikkerhetsregime på data lagret hos dem.

Office 365 inkluderer høy datasikkerhet gjennom regelmessige sikkerhetskopier, kryptering av data, mulighet for å rettighetsstyre tilgang, sikre passord og mye mer. Dette er standard i Office 365.

Microsoft tilbyr også gjennom Office 365 blant annet en sømløs utveksling av kryptert og rettighetsbeskyttet e-post for å forhindre uønsket deling av sensitive data i dokumenter og e-poster.

– Med Office 365 er det dataene deres, selv om de ligger i skyen. Du kontrollerer tilgangen til sensitive data med de retningslinjer dere ønsker. Funksjonalitet levert fra Microsoft her gir også muligheter for å både se all versjonshistorikk eller hente frem tidligere versjoner av informasjon. Denne funksjonaliteten tilbyr vi også fra styringssystemet vi leverer, sier Bautz.

I systemet ligger også rettighetsstyring som hindrer ansatte uten rett tilgang til å gjøre endringer eller ved uhell slette viktig informasjon.

Gode metoder for informasjonssikkerhet

Microsoft tilbyr også funksjonalitet for tofaktorautentisering for de som ønsker ytterligere sikkerhet tilknyttet pålogging. Dette er tilgjengelig funksjonalitet for alle på Office 365. Tofaktorautentisering er også tilgjengelig på vår SIMPLI App for de kundene som ønsker dette.

Office 365 tilbyr mange muligheter for å jobbe med informasjonssikkerhet i deres virksomhet. Les gjerne mer om dette i artikkelen fra Microsoft Top 10 ways to secure Office 365 and Microsoft 365 Business plans.

– Hvilken verdi gir et ledelsessystem?

Jan-Egil Røed SIMPLI Software AS Ledelsessystem
Jan-Egil Røed jobber som salgssjef og controller i SIMPLI.

SIMPLI har levert ledelses- og forbedringssystem i snart 14 år. Hvilke spørsmål er det som går igjen hos virksomheter som vurderer oss som systemleverandør?

For kvalitetssjefen er det ofte innlysende at et godt ledelsessystem er nyttig for virksomheten. Men hva ligger i systemet for en økonomisjef eller daglig leder?

– Svaret her er jo egentlig ganske enkelt: Et godt ledelsessystem hjelper alle i virksomheten med å vite «hvordan vi gjør det her». Det er mye nytte i dette. Et ledelsessystem lar også virksomheten få oversikt over sine risikoer og hvordan disse kan reduseres. Et godt system lar dere også ha jobbe med å redusere mengde feil – og kanskje viktigst unngå å gjøre samme feil flere ganger, sier salgssjef og controller i SIMPLI Jan-Egil Røed.

Alt på ett sted er også en verdi

Med et ledelsessystem som kan inneholde både det som går på kvalitet, oversikt over HMS-området og arbeidet med miljø gir det også en klar fordel. Avgjørelser kan da bli tatt basert på et mer fullstendig bilde. Ikke kun for et område eller avdeling om gangen.

– Systemet gir med andre ord både verdi for den enkelte arbeidstaker i hans eller hennes hverdag – og blir et nyttig verktøy for ledernivået i arbeidet med å sette mål, definere strategier og se muligheter.

Unngå å gjøre samme feil igjen – og om igjen

Å ha kunnskap om hele bildet for deres virksomhet, går også sannsynligheten for å gjøre feil ned.

– Det ligger helt klart også en verdi i å knytte ledelsessystemet sammen med et brukervennlig avviksystem. Når det blir enkelt å melde inn saker, kan man unngå å gjøre samme feil flere ganger.

I SIMPLIs system for avvik og forbedring gis det mange muligheter både i behandlingen av hver enkelt sak, og ved at man enkelt kan se trender på innmeldte saker.

– Rapportene fra SIMPLI Better gir et godt grunnlag for å faktisk se hvordan virksomheten fungerer og oppdage problemområder. Her ligger det helt klart en verdi for både daglig leder og økonomisjef.

Microsoft har åpnet datasentre i Norge

19. november ble Azure tilgjengelig fra nye nettskydatasentre i Norge. I løpet av 2020 kommer Microsoft også til å tilby Office 365 levert fra disse sentrene.

De nye sentrene ligger i Oslo- og Stavanger-områdene. Første skytjeneste ut som vil være tilgjengelig herfra er Azure. Office 365 skal være neste tjeneste ut, etterfulgt av Dynamics 365.

I tillegg til at dette er gode nyheter for de som ønsker sine data lagret i Norge vil de nye datasentrene sannsynligvis også gi effekt på hastigheten for systemer som kjører på Microsofts skytjenester.

– Med lokale datasentre håper vi at våre kunder på Office 365 kan oppleve et raskere system. Vi gleder oss til når Office 365 også kan leveres fra Norge, sier daglig leder André Bautz.

SIMPLI planlegger 2020

I dag er alle i SIMPLI samlet for å planlegge veien videre og hva det nye året skal inneholde.

I disse dager planlegger vi i SIMPLI veien vi skal gå i 2020. Vi diskuterer blant annet hvordan vi kan gjøre systemene enda mer nyttig for våre kunder, hvilke webinarer og kurs kundene våre ønsker og hvordan vi skal gjennomføre vårens brukerforum.

– Med innholdsrike dager er det veldig nyttig at vi alle sammen samles og tar oss tid til å planlegge de litt større linjene for hvor vi skal gå, sier daglig leder Andre M. Bautz.

Vi ønsker å fremdeles kunne tilby et godt og nyttig verktøy for våre kunder, samtidig som vi ønsker å tilby gode rådgivningstjenester.

– Vi har mange faglig dyktige kunder som har høye forventninger til det vi skal levere. Det er en veldig privilegert rolle vi som systemleverandør har overfor disse – og forventningene de har til oss ønsker vi å innfri.

SIMPLI planlegger 2020

 

Risiko som selvstendig modul

Visste du at SIMPLI kan tilby SIMPLI Risk Management som en selvstendig modul?

Vårt gode risikoverktøy har hele tiden vært en del av ledelsessystemet vi tilbyr. Endringer vi utførte på denne modulen nylig gjør det også mulig å bruke risikomodulen fra SIMPLI uten resten av pakken med ledelsessystem og avvikssystem.

SIMPLI Risk Management kan leveres på SharePoint Online i tilknytning til deres bedrifts Office 365, eller installeres på en lokal SharePoint.

Ta gjerne kontakt for en demo eller et tilbud!